skriver av mig

- Gud, vad du är smal. Får du ingen mat hemma?
- Shit, du är verkligen smal- har du ätstörningar?
- Ta lite mer mat, du behöver verkligen det!
I hela mitt liv har jag fått höra kommentarer som dessa. Det skulle aldrig falla mig in att gå fram till en överviktig person och påpeka att hon/han är stor. Jag får höra att jag är väldigt smal men jag har inte anorexia. Äter jättemycket mat och godis. Jag är så trött på folk som bara tror, kan de inte ta reda på fakta istället. Liksom jag mår inte alls bra när de finns folk som frågar om jag äter, och hur mycket jag äter. Det är inte så roligt att folk tror en massa saker om mig.  Anorexia är en psykisk sjukdom, jag har inte det. Man kan gå och fråga om en person har anorexia men när det gäller övervikt fetma eller liknande då ska man inte fråga, för det är taskigt. Men det är minst lika taskigt att säga att man har anorexia eller är "för smal" som att säga att man har fetma. Jag säger inte nu att man ska börja fråga det, utan att man bör tänka och ta reda på fakta innan man börjar tro en massa om människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0