steg för steg - lila sotning

Börja lägga en guldig ögonskugga innerts på ögonlocket till mitten ungefär, jag använder en medelstor borste.

Fortsätt sedan med en brun skugga som du lägger i mitten av ögonlocket till ytterst av ögat.



Applicera en svart skugga ytterst på ögat och utåt, för att få en mer "dramatisk" eller intensivare blick så vill jag få skuggan utåt av ögat, därför anvnder jag en "mall" så jag kan få en linje.

Här ser ni hur jag menar.


Applicera en lila/rosa skugga över den svarta, jag använder en smal borste eftersom jag inte behöver så mycket färg för det ska suddas ut sen.

Sudda de skarpa kanterna!

Lägg en ljus skugga, dvs en highlight under brunet för att lyfta de hela.

Applicera flytande eyeliner.

Applicera sedan mascara!

Sminkningen är klar och resultatet blir såhär:
Tycks?

Hopas ni förstod och tyckte om sminkningen, första gången jag gör en sminktutorial på detta vis, men har ni som sagt förslag på någon sminkning ni vill att jag ska visa så skriv gärna!

Nu ska jag sova, vi hörs av imorgon
Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0