det här med respekt.

 Okej, jag känner för att skriva av mig lite.
Jag har tänkt mycket på mobbning bland annat på senaste tiden. Då det har pratats mycket om det och förekommer överallt. Mobbning ökar och ökar och jag tycker att barn som inte är mer än 10 år gamla har så dålig respekt och kan bete sig så illa. Har förekommit på skolan där jag går på. Hört att lågstadie elever har sparkats,slagits och rent fysiskt kritiserat en liten kille som ej är från Sverige. Att folk kan vara så otroligt osäkra på sig själva så den måste trycka ner någon annan genom att frysa ut den, slänga fula ord på den, slå den osv...För något den inte har gjort. Att en helt normal människa som är från grunden precis som alla andra, ska behöva få stå ut med att folk hackar på en varje dag i skolan. Är det inte hemskt? Usch, det borde inte ens existera. Sen tycker jag att vuxna på skolan eller där mobbningen sker blundar när det händer, inte gör något åt saken alla gånger eller inte ser det. Känns bara så tråkigt att fler och fler börjar tappa respekten för andra och kan bete sig precis som dom vill. Vart är världen på väg?

Kommentarer
Postat av: Alex

Jag håller helt med. men sen så vet jag att det bara kommer bli svårare att se det vet själv att många inte "ser" det men det beror nog på att många är rädda för att stå upp och säga sluta. Jag önskar det inte vore så men jag har själv varit blind ett par gånger. Jag vet också att många som blir mobbade elr slagna blir rädda för att prata om det sen att en del vuxna säger att det slutar bara du glömmer bort dem OCH DET GÖR DET INTE!! jag vet inte kanske var gränsen går med hur jag som vuxen ska säga till ett barn som vet inte vad dem gör, men jag vet att det är hemskt att få veta sådant senare medans man vet med sig att man kunde göra något åt det. Blir det tuffare ja det kommer det bli men prata om det med lärare elr kurator men framför allt ge inte upp mot det. Mobbing ska inte finnas tycker jag men tyvärr så är det så vanligt idag. Börja med att ta upp det efter det gör något åt det och bara fortsätt sen, vi kan inte ge upp VI får inte ge upp. Stoppa mobbingen!!! :)

Svar: Ja precis, mobbning ska inte förekomma alls. Tänk om det inte fanns, som du säger så ska man prata om det och inte ge upp! :)
Nathalie Gunnarsson

2013-07-02 @ 00:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0